Home Blog Denk jij wel eens na over je marketingstrategie?

Denk jij wel eens na over je marketingstrategie?

0
Denk jij wel eens na over je marketingstrategie?

Sinds een tijd vindt er in de wereld een grote digitalisering plaats. Natuurlijk kwam dat eerst met de komst van het internet, de tablet, iPhones en Apple watches, noem het maar op! Maar tegenwoordig ga je die digitalisering ook vooral terug zien in de business-wereld. Mensen kopen bijvoorbeeld steeds meer items online, spenderen veel meer tijd op het internet en tegenwoordig werken we zelfs niet meer op kantoor. Het internet en daarmee ook online marketing wordt dus voor bedrijven veel belangrijker en interessanter! 

Tip 1: B2B marketingstrategie 

Als je zelf niet zo goed bent in online marketing maar wel op dit vlak zou willen verbeteren, zou je eraan kunnen denken om hiervoor een andere partij in te schakelen. Er zijn namelijk bedrijven (een online marketing bureau) die hierin gespecialiseerd zijn en dus adviseren op dit gebied. Een voorbeeld van zo’n bedrijf dat B2B marketingstrategie doet, is Blauwe Monsters. Je kunt de marketeers en digitaal strategen die bij Blauwe Monsters werken via hun website vrijblijvend vertellen over je producten en diensten, en zij zullen dan een eerste ‘scan’ voor je maken. Hierdoor heb jij al enige handvatten om aan de slag te gaan. En zou je nog verder advies of begeleiding willen, dan helpen ze hier natuurlijk ook graag bij in ruil voor een nette vergoeding! 

Tip 2: online evenementen 

Een tweede tip om als bedrijf meer aan marketing te gaan doen, is om je evenementen ook online te zetten. Op die manier zijn mensen niet alleen op de hoogte van jouw evenement als ze de flyer in de bus krijgen of je bedrijf al kennen, maar kunnen ze dit evenement ook toevallig tegenkomen op Facebook, Instagram of Twitter. Mocht je niet zo goed zijn in een mooie flyer maken die ook online te gebruiken is, dan kan je hier altijd iemand voor vragen. Mijn tip is om een student te vragen die een creatieve studie doet! Dit is veel goedkoper dan een ‘echte’ designer en studenten weten ook nog eens wat jongeren precies trekt. Ideaal dus als je doelgroep jongeren of jongvolwassenen is! 

Tip 3: Heb je kinderen? 

Tot slot is mijn tip om hulp te vragen aan kinderen, neefjes of nichtjes. Dit klinkt misschien een beetje raar omdat kinderen en tieners natuurlijk geen enkele ervaring hebben in de zakenwereld. Maar wat kinderen wel weten is wat er op dit moment hip en happening is! Zo is bijvoorbeeld Tiktok nu het grote platform waarmee veel tieners en zelfs jongvolwassenen mee te beïnvloeden zijn. Verschillende bedrijven en organisaties gaan hier heel slim in mee. Zo zit bijvoorbeeld de politie tegenwoordig zelfs ook op Tiktok! Dus… Waar wacht je nog op?!