Home Blog Deze dingen maken of breken een webshop

Deze dingen maken of breken een webshop

0
Deze dingen maken of breken een webshop

Wie nog nooit iets online heeft bestelt komt niet uit deze tijd. Iedereen koopt weleens wat vanaf zijn luie stoel thuis, onderweg in de bus of zelfs tijdens een feestje. We zouden geen mensen zijn als we niet altijd wat te klagen hadden dus ook over webshops. Een aantal mogelijkheden en beperkingen op websites kunnen de hele beleving maken of breken. Op sommige online winkels kom je één keer en echt nooit meer. Bij het beoordelen van een webwinkel komt het altijd neer op dezelfde factoren die goed geregeld moeten zijn. In deze blog lees je meer over onmisbare aanvullingen voor elke website.

Snel laden

sommige websites hebben om een of andere reden een heel traag opstart moment. Het laden van pagina’s is dan erg langzaam en dus niet erg fijn in gebruik. Een website die wat sneller zijn pagina’s laadt heeft meer kans op conversie door de bezoeker. Logisch toch? Als iets te lang duurt is het niet gek dat je geduld op raakt. Vooral als je al haast had en er genoeg andere webshops zijn waar je terecht kunt, is een trage webshop je heel snel kwijt. Misschien is dit wel het meest irritante probleem uit het lijstje.

Geen vragen kunnen stellen

We weten dat we online aan het shoppen zijn, maar dat betekent niet dat we geen hulp nodig hebben. Op veel webwinkels vind je gelukkig een live chat waar je alle vragen kunt stellen en meteen wordt geholpen. Je raad het echter al, lang niet elke webwinkel is voorzien van zo een live chat. Als je dan met een vraag zit, moet je bellen (tijdens kantooruren) en anders heb je pech. De kans dat je iets koopt als je met een vraag zit is kleiner dus hebben ook online winkels zonder live chat een succesfactor minder.

Betaalmogelijkheden

Dit is er een waar niet iedereen last van heeft, maar sommige winkels hebben online geen mogelijkheid om met iDEAL te betalen. Je hebt dan een creditcard of een account op een betaalservice nodig. Niet iedereen heeft dit en daarom is ook een beperkt aantal betaalmogelijkheden een probleem. Er vallen klanten af als zij niet op de gewenste manier kunnen betalen. Het zou ideaal zijn als je op elke website kunt betalen hoe jij dat wilt. In de winkel kun je toch ook je pinpas gebruiken? Dat zou online ook ten allen tijden het geval moeten zijn. Kortom, er zijn een hoop factoren die men er van weerhouden om ergens  iets te bestellen. Webwinkel eigenaar staat maar één ding te doen: zorgen dat deze factoren on point zijn!